YAZILAR
Spor, Beslenme, Diyet ve EMS Teknolojisi

Tüm çabanıza rağmen kilo veremiyor musunuz?

Beslenmenize dikkat etmenize ve düzenli şekilde egzersiz yapmanıza rağmen, kilo verme konusunda istediğiniz sonuçları elde edemiyorsanız; kilo verme çabalarınızı olumsuz yönde etkileyen küçük bir ayrıntıyı gözden kaçırıyor olabilirsiniz.

Tüm çabanıza rağmen kilo vermekte zorlanıyor musunuz

Zayıflamıyorsunuz ama yağ yakıyorsunuz

Egzersiz yapmaya yeni başladıysanız ve bir müddet kilonuzda herhangi bir değişiklik göremiyorsanız moralinizi hemen bozmayın. Çünkü egzersizler ile birlikte yağlarınızdan kurtuluyorsunuz, fakat aynı zamanda da kas kütlesi kazanıyorsunuz. Bu iyi bir şeydir, çünkü egzersiz yaparken esas amacınız ağırlığınızı kaybetmek değil vücut yağlarınızdan kurtulmaktır.

Yanlış türden yiyecek tüketiyor olabilirsiniz

Konu sadece kalori alımı değildir. Enerji için almış olduğunuz yakıtın kalitesine dikkat etmeniz gerekir. Her ne kadar yemeniz gereken besinler, vücut tipinize, metabolizmanıza ve diğer faktörlere bağlı olsa da en önemli kural doğal ve az işlemden geçmiş yiyeceklere sadık kalmaktır.

Yanlış türden yiyecekler tüketiyor olabilirsiniz

Güç antrenmanı yaptığınız günlerde patates, pirinç ve tahıllar gibi nişastalı karbonhidratlar tüketebilirsiniz. Daha hafif kardiyo egzersizleri yaptığınız günlerde daha çok protein ve sebze tüketin, az karbonhidrat alın.

Gereğinden fazla yiyor olabilirsiniz

Sağlıklı besleniyor fakat gereğinden fazla besin tüketiyor olabilirsiniz. Unutmayın, tükettiğinizden fazla yakamazsanız kilo veremezsiniz. Fakat bu sizi aldığınız ve yaktığınız kalorileri excel dosyası üzerinde çıldırmış gibi tutmanızı gerektirecek bir duruma getirmemelidir. Bu çok can sıkıcı olurdu. Bunun çok daha doğal çözümleri var. Ne zaman acıkırsanız çekinmeden yiyin, fakat ne zaman doyacağınızı doğru hissetmek ve yemeyi bırakmak için sadece yeterince yavaş yiyin. Öğünler arasındaki sağlıklı atıştırmalıklar da ana yemeklerde gereğinden fazla yemenizi önleyecektir.

Antrenmanlarınız yeterince zorlayıcı olmayabilir

Spor salonunda gerektiği kadar zaman geçiriyor olabilirsiniz. Fakat unutmayın ki spor salonunda geçirdiğiniz sürenin sonuç odaklı olabilmesi için zamana bağlı değil yoğunluğa bağlı olması gerekir. Antrenmanlarınızdaki doğru yoğunluk antrenman için ayırdığınız süreyi kısaltır. Bu, insanları Letsfit stüdyolarına EMS ekipmanları ile donatılmış olarak ve kişisel antrenörlerle getiren ana etkenlerden biridir. Letsfit stüdyolarındaki EMS antrenmanlarınız vücudunuzu gerektiği kadar zorlayacak yoğunluklarda yapılır ve vücut sınırlarınız her geçen gün gelişir.

Antrenmanlarınız yeterince zorlayıcı olmayabilir

EMS antrenmanlarında en derin kaslar dahil vücut kaslarınızın %90’ı aktive edilir. Bu yoğunluk sayesinde, 20 dakikalık bir EMS antrenmanı ile geleneksel yapılan 4 saatlik antrenmanlara yakın sonuçlar elde edilir. Letsfit stüdyolarındaki EMS antrenmanları konunun uzmanı kişisel antrenörler eşliğinde kişiye özel olarak gerçekleştirilir.

Yeteri kadar dinlenmiyor olabilirsiniz

Dinlenme ve toparlanma süresi çoğu zaman antrenmanın kendisinden daha önemlidir. Vücudunuz gerçek yağ yakma işleminin çoğunu bu süreçte gerçekleştirir. Bu sebepten antrenmanlarınızdan sonra gereği kadar dinlenin ve vücudunuzun toparlanmasını sağlayın.

Vücudunuz fazla stres altında olabilir

Vücudunuz fazla stres altında olabilir

Eğer antrenman sonrası vücudunuza kendini toparlaması ve iyileşmesi için yeteri kadar zaman vermezseniz, vücudunuzda stres oluşacaktır. Vücudunuz, antrenman sırasında sağlıklı bir döneme göre çok daha uzun süre kortizole maruz kalır. Bu, bazı kritik alanlarda yağ yakmanın durmasına neden olur. Genel manada fazla egzersiz yapmak stres anlamında ciddi bir sorun olmasa da kişisel ve mesleki yaşamdaki stres de aynı etkiye sahiptir. Vücudunuz zor durumlarda sizi zayıflamaktan korumaya çalışır ve enerji rezervlerini biriktirmeye başlar.