YAZILAR
Spor, Beslenme, Diyet ve EMS Teknolojisi

EMS Antrenmanı ve Yararları

  • 2017-05-01
  • 25853
  • YAZILAR
  • PAYLAŞ:

Günümüzde hayatın akışı son derece hızlı; kendimizi çoğu zaman bir şeyleri yapmak için yeterli zamanı bulamamaktan şikayet ederken buluyoruz. İş koşuşturmaları, stres ve zaman zaman hatta belki de çoğu zaman üşengeçlikten dolayı sağlığımız için yapmamız gereken şeyleri ikinci plana atmaktan çekinmiyoruz. Bu konuların başında da spor yapmak geliyor. Hemen herkesin yapmak istediği ancak zaman bulamadığı bir konu... EMS antrenmanları yani Türkçesiyle elektriksel kas uyarımı antrenmanları günümüz insanlarının en önemli sorunu olan, zaman bulamadığı için egzersiz yapmama sorununa çare oluyor. Bunun neticesinde de hareketsizlikten dolayı ortaya çıkabilecek pek çok hastalık ve risk engellenmiş oluyor.

EMS Antrenmanı Nedir?

EMS antrenmanı uzun yıllardır bilinmekte ve kullanılmakta olan bir yöntemdir. İşin uzmanlarının gözetiminde, kaslara düşük frekanslı elektriksel sinyaller gönderilerek kasların ayrı ayrı değil tümünün birden çalışması ilkesine dayanır. Spor ve egzersiz yaparken çalıştırılması zor olan kasları da çalıştırarak kaslarımızın gelişimine katkı sağlar. Böylece daha zinde oluruz. EMS antrenmanları sayesinde hiç ağırlık kaldırmadan, eklemlere ekstra yük bindirmeden kısa sürede yoğun bir çalışma elde edilebilir. Aslına bakarsanız, bu uygulanan yöntem, fizik tedavide uygulanan yöntemin teknolojik olarak geliştirilmiş ve kapsamlı hale getirilmiş halidir.

EMS (Electro Muscle Stimulation - Elektriksel kas uyarımı) antrenmanları özel bir giysi giyilerek, uzmanların gözetiminde ve kişiye özel hazırlanmış programa göre yapılır. Klasik egzersizler sırasında, beynimiz kaslarımızın harekete geçmesini sağlamak için ilgili kaslara elektrik sinyalleri gönderir; EMS antrenmanlarında ise sporu yaparken giydiğimiz ve vücudumuza bağlı olan özel giysimiz, beynimizin kaslara gönderdiği elektriksel sinyallere ek olarak dışarıdan ekstra olarak düşük frekanslı ve yoğun elektriksel titreşimler gönderir. Bu elektriksel sinyaller, egzersiz sırasında kasılan kaslarımızın ve bunlara bağlı olarak az çalışan, erişilmesi güç olan kaslarımızın harekete geçirilerek çalışmasını sağlar.

Bu yöntemle kaslar az efor harcayıp daha yüksek bir performans ile çalışma yaparlar. EMS antrenmanları, normalde çok uzun antrenmanlar sonucunda ( 4 saatlik bir çalışma ile) elde edilebilecek performansı 20 ile 25 dakika arası bir seansta gerçekleştirebilir. Genel olarak haftada bir kez 20 dakikalık EMS seansı ile tembelliğinizi üzerinizden atıp, siz de spor yapmanın ve kaslarınızın keyfine varabilirsiniz.

EMS’nin Faydaları Nelerdir?

EMS antrenmanlarının faydalarının en önemlisi, bahanelere sığınıp kurtulamadığınız tembelliğinizden ya da üşengeçliğinizden hemen kurtulmanızı sağlamasıdır. Haftada bir kere (programınıza göre değişebilir) yapacağınız 20 dakikalık kısa antrenmanlarla sağlıklı, diri ve canlı bir vücut yapısına sahip olabilirsiniz. Yine, göbeğinizdeki yağlanmalardan, belinizdeki fazlalıklardan, istenmeyen selülitlerden size özel verilecek EMS antrenmanı ile kurtulabilirsiniz. Kısa sürede istenen seviyede amacınıza ulaşırken, kişisel zamanınızdan tasarruf edip, spor yapmanın vücudunuz ve psikolojiniz üzerindeki diğer rahatlatıcı etkilerden sonuna kadar faydalanmanın keyfine varabilirsiniz. Spor yapmayan kişilerin düzenli spor yapmasını sağlaması ve bunun doğal bir getirisi olarak kendinizi daha dinç ve zinde hissetmeniz EMS antrenmanlarının doğal bir yararıdır.

Kalıcı sonuçlar görmek için bu antrenmanlara uzun süreli devam etmek yararlı olacaktır. Bir egzersiz faaliyeti olan EMS antrenmanları, zayıflama, çeşitli ağrıların giderilmesi, zihinsel ve bedensel stresin azaltılması ve daha pek çok konuda sporun etkisini ve rahatlığını verecektir.

Bu alanda yapılan resmi çalışmalar, fiziksel olarak spor ve fitness yapabilecek seviyede sağlıklı kişilerde herhangi bir zararlı etkisinin olmadığını göstermiştir. Aklınıza antrenman sırasında kaslara verilen düşük frekanslı elektrik akımının zararlı olup olmayacağı sorusu gelebilir. Akım düşük frekanslı olduğu için sadece iskelet kaslarını harekete geçirir. Ancak EMS antrenmanı yapabilmeniz için uzman bir eğitmenin gözetiminde olmanız ve belirli sağlık şartlarını taşımanız gerekmektedir. Öncesinde sağlık kontrolünden geçmeniz gerekir. Özellikle Kalp pili kullanıcıları, hastalıktan ya da başka bir durumdan dolayı ağır kaldırma yasağı olanların yapması yasak olan bir faaliyettir. Bu konulara dikkat edilmesi ve EMS antrenmanlarına engel olabilecek diğer durumlar için uzmanlara danışılması gereklidir.

EMS Antrenmanı spor yapamamaktan şikayet eden kişiler için oldukça etkili bir yöntemdir.