YAZILAR
Spor, Beslenme, Diyet ve EMS Teknolojisi

Kilo vermek İçin En İyi 13 Alışkanlık

Kilo verme işi hızla ve bir gece de olmaz. Bu pek çok küçük kararın ve seçimin eklenerek üreteceği bir sonuçtur. Dolayısıyla kilo vermeyi kolaylaştıracak günlük alışkanlıkları aklınızdan hiç çıkarmayın.

Kilo Vermeyi Kolaylaştırmak

1-Her öğününüze proteini, lifli yiyecekleri ve sağlıklı yağı dahil edin

Bu, mutlu hissetmenize ve kan şekeri seviyelerini dengelemenize yardımcı olacak büyülü bir yoldur. Yağsız protein, tam tahıllar, baklagiller, lifli yiyecekler, avokado, fındık ve zeytinyağı tercih edin.

2- Her öğünde sebze yiyin

Sebze yemek kilo verme için en iyi yollardan biridir. Çünkü kalori ve karbonhidrat olarak düşüktür. Fakat doyurucu lif olarak etkilidir. Fazla sebze yemenin en kolay yolu, onları her öğüne ve atıştırmalara hatta kahvaltıya bile dahil etmektir.

3- Her öğününüzü ve atıştırmanızı planlayın

Açlığın sağlıklı beslenmenizi yoldan çıkarmasına izin vermeyin. Her öğününüzü önceden planlayın, böylece gün boyu ne yediğinizi bilir ve ona gerekirse önlem alırsınız.

4- Her gün egzersiz yapın

Her gün en azından 60 dakika aktif ve hareketli olmaya çalışın. Haftanın 5 günü 60 dakikalık kalp pompalama egzersizi yapın. Haftada 3 gün de kuvvet antrenmanı yapın. Kas oluşturmak fazla kalori yakmanıza yardımcı olur. Haftanın 2 günü de aktif dinlenme kapsamında, yürüyüş veya yoga yapabilirsiniz.

5- Günde 30 gram lif yiyin

Kilo vermenin en önemli anahtarı sizi tok tutacak yiyecekler yemek ve yüksek kalorili yiyeceklerden uzak durmaktır. Her öğününüzde 8-0 gram arası lif içerecek yiyecekler yerseniz, bu size toplamda günde 30 gram lif olacaktır ki günlük çok iyi bir sonuçtur. Lifli atıştırmalıklar da buna dahil edilebilir, Örnek: bir armut size 5.5 gr lif sunar.

6- Yeteri kadar uyuyun

Hayatın telaşına kapılmayın, uykunuzdan kesinlikle feragat etmeyin. Uygun istirahat bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra, sağlıklı beslenme alışkanlıklarını da sağlar. Uykusunu iyi alamamış insanlar daha fazla yeme meyillindedir. Uykudan mahrum bırakılan vücut iyi çalışamadığından dolayı daha fazla yağ depolamaktadır. Yetersiz uyku yılda fazladan 3 kiloya sebep olabilir. Yorgun olduğunuz için spor salonuna gitmekten vazgeçtiğiniz günleri de aklınıza getirin.

7- Yeteri kadar su için

Düzenli su tüketimi, sıvı ihtiyacınızı karşılaması yanında kilo vermeye de yardımcı olmaktadır. Yemekten önce bir miktar su içmek porsiyon kontrolünüze yardımcı olacaktır. Su içeren yiyecekler tüketmeniz (meyve ve sebze gibi) sizi daha hızlı doldurur ve daha az yemek yemenizi sağlar. Bazı araştırmalar göstermiştir ki; soğuk su içmek metabolizmayı hızlandırır ve şekerli sıvı tüketme ihtiyacını da azaltır.

8- Günde bir kez kendiniz şımartın

Herhangi bir sevdiğiniz gıdayı tamamen bırakmayın. Kendinizi çok sevdiğiniz yiyeceklerden bir ısırık dahi olmadan uzak tutmak, yoksunluk hissine ve dolayısıyla da depresyona sebep olur. Bu sebepten her gün, kontrollü olarak kendiniz mutlu hissettirecek yiyecekten küçük parça halinde yemeye devam edin.

9- Bir fitness topluluğuna katılın

Herhangi bir fitness veya kilo verme topluluklarına katılmak, bu zorlu yolculukta gerekli desteği ve morali elde etmenize yarayacaktır. Ya da sizin gibi bu yolda yürümeye karar vermiş bir arkadaş bulun ve bu zorlu yolda beraber yürüyün.

10- Öğle yemeğini en büyük öğününüz yapın

Öğlen yemeğinizi toplam günlük almanız gereken kalorinin %40’ı olarak düşünün. Öğlen vakti fazla kalori almanız, onu yakmak için daha çok vaktiniz olduğu anlamına gelecektir.

11- %80 doyana kadar yiyin

Öğünlerinizde %80 doyana kadar yemek yiyin. Tam doymadan sofradan kalkmayı bir alışkanlık haline getirin. Yemekleriniz yavaş yavaş yiyin ve hissedin.

12- Yiyeceklerin Fotoğraflarını Çekin

Porsiyon kontrolü ve kalori alımının dikkatli izlenmesi kilo vermenin anahtarıdır. Yediğiniz her şeyin fotoğrafını çekin. Günün sonunda, hepsini teker teker inceleyin ve aldığınız kalorileri hesaplayın.

13- Yapay ve işlenmiş tatlılar yerine doğal ürünleri tercih edin

Araştırmalara göre yapay olarak şekerlendirilmiş gıdalar ve içecekler, sizi daha aç hissettirir. Olabildiğince bu tip tatlı ve atıştırmalıklardan uzak durun. Tatlı isteği olduğunda taze veya kurutulmuş meyve veya tatlı kurabiyeler vb. tatlıları tercih edin.