YAZILAR
Spor, Beslenme, Diyet ve EMS Teknolojisi

Kilo Vermeyi Kolaylaştırmak ve Hızlandırmak İçin İpuçları

Bu yazımızda hızlı kilo vermek için bazı ipuçları vereceğiz. Bahsedilen bu konulara dikkat ettiğinizde bazı şeylerin çok daha kolay halledildiğini göreceksiniz.

  1. Gün boyunca kalori alımını azaltmak için yüksek proteinli kahvaltı yapın.
  2. Şekerli içecekler ve meyve sularından uzak durun. Bu, kilo vermenize yardımcı olacaktır.
  3. Yemeklerden yarım saat önce su içmek kilo kaybına yardımcı olur.
  4. Kilo vermek için uygun yiyecekler seçin hızlı kilo vermeye yardımcı olan yiyecek listesine bakın.
  5. Lifli yiyecekler tüketin, bu sayede bel bölgenizdeki yağlanma azalacaktır.
  6. Kahve ya da çay tüketebilirsiniz, bu metabolizmanızı hızlandırır.
  7. İşlenmemiş gıdalar tüketmeye dikkat edin.
  8. Yemeklerinizi yavaş yiyin. Yavaş yemek sizi daha tok hissettirir.
  9. Yemeklerinizi daha küçük tabaklarda yiyin.
  10. Geceleri iyi bir uyku çekin. Kötü uyunan uyku, kilo alma riskini artırır.
Kilo Vermeyi Kolaylaştırmak

Haftada bir Karbonhidrat Yüklemesi Yapın

Haftada bir gün karbonhidrat yeme günü ilan edebilirsiniz. Yulaf, pirinç, patates gibi sağlıklı karbonhidratları tüketmek önemlidir. Ancak bunu haftada bir gün yapmalısınız, yoksa herhangi bir fayda göremezsiniz.

Eğer yemek istediğiniz sağlıksız bir şey varsa onu bu günde yiyin. Aslında sağlıksız yiyeceklere ya da karbonhidrat yüklemesine ihtiyacınız yoktur ancak bunlar bazı yağ yakıcı hormonları düzenler.

Yükleme gününde biraz kilo alabilirsiniz ancak bunu 1-2 gün içerisinde yeniden vereceksiniz.

SONUÇ: Gereksiz olmasına rağmen haftada bir gün karbonhidrat tüketin.

Kalori ve Porsiyon Kontrolü Nasıl Olmalı?

Protein, yağ ve az karbonhidratlı yiyecekler tükettiğiniz sürece kalori saymanıza gerek kalmaz. Ana kural karbonhidrat seviyesini 20-50 gr arasında tutmak ve geri kalan ihtiyacı protein ve yağdan almaktır.

Ne kadar hızlı kilo vermek istersiniz

İlk haftadan 5-10 kilo vermeyi bekleyebilirsiniz. İlk birkaç gün zorluk çekebilirsiniz. Vücudunuzun yağ yakmaya alışması zaman alır. Bu durum birkaç gün içerisinde geçer.

Diyetinize sodyum eklemek size yardımcı olabilir. Bundan sonra daha iyi ve enerjik hissedecek ve yağ yakmaya başlayacaksınız.

Az karbonhidratlı diyet daha sağlıklı yaşamanızı sağlar:

  • Kan şekeri, az karbonhidratlı diyetlerde iner.
  • Trigliseritler, iner.
  • Küçük, yoğun LDL (kötü) Kolesterol iner.
  • HDL (iyi) kolesterol yükselir.
  • Kan basıncı iyileşir.
  • Az karbonhidratlı diyetler, az yağlı diyetlere göre daha kolaydır.

Kilo vermek için aç kalmanıza gerek yok

Karbonhidrat tüketimini azaltıp insülin seviyesini düşürerek kilo kaybının istenmesini sağlayabilirsiniz. Bu durum iştahın ve açlığın azalmasına neden olur. Bu, az yağlı kalori kısıtlamalı diyetlerden 2-3 kat fazla kilo vermenizi sağlar