Kilo Vermenin Faydaları
 
YAZILAR
Spor, Beslenme, Diyet ve EMS Teknolojisi

Kilo Vermenin Faydaları

  • 2017-08-20
  • 15830
  • YAZILAR
  • PAYLAŞ:

Kilo vererek ideal kilonuza erişmek, ciddi sağlık problemi risklerinin azalmasını sağlayacaktır. Eğer kilolu veya obezseniz, sizin için kilo vermenin faydaları çok çeşitli olacaktır. Birçok kişi, az da olsa kilo verdikten sonra, kilo vermenin faydalarını ciddi manada hisseder.

Ulusal Sağlık ve Bakım Mükemmellik Merkezi (NICE), vücut ağırlığından %5 kadar bile olsa kilo kaybının fiziksel ve ruhsal yönden büyük bir fark yaratabileceğini söylemektedir.

Sağlıklı kilo vermek neden bu kadar önemli?

Kilo vermenin yaşamınıza getireceği faydalar tartışılmazdır. Fakat unutulmamalıdır ki, kilo verme çalışmaları uzun vadeli çözümler sunmalı ve sağlıklı yöntemler ile yapılmalıdır. Özellikle kilo verme hapları ve benzeri ilaçların desteğiyle gerçekleştirilen hızlı kilo vermeler, vücuda ciddi zararlar verebilir. Önerilen sağlıklı kilo verme hızı haftada 0,5 kg ila 1 kg arasındadır.

Ağrı ve sızılarınız azalır

Fazla kilolardan dolayı, vücudunuzdaki kemik ve kaslarda zorlanmalar olabilir. İyi bir diyet planı ve düzenli bir yaşam tarzıyla bu ağrılardan ve fazlalıklardan kurtulabilirsiniz. Gerçekten, vücut ağırlığınızın %5-10 kadar kısmını bile kaybetmeniz bu farkı hissetmenizi sağlayacaktır. Kilo verme ile vücudunuz daha verimli çalışmaya başlar. Ayrıca, bazı kanıtlar göstermiştir ki, kilo verme sonrası, yaralanmalardan sonra iyileşme süreniz kısalacak, virüslerden ve enfeksiyonlardan korunma düzeyiniz artacaktır.

Sağlıklı bir kalbe sahip olursunuz

Kalp sağlığınız kilonuzdan büyük ölçüde etkilenir. Kalp tarafında kanın hayati organlara nasıl taşınacağı, kilolu veya zayıf olmanızdan etkilenebilir, bunun sonucu olarak çok daha fazla çalışması veya az çalışması gerekebilir. Her iki durum da ileriki zamanlarda sıkıntıya sebep olabilir. Eğer kalp gereğinden fazla zorlanırsa, kalp krizi riski artar. Bu risk, sağlıklı diyet ve düzenli kilo yönetimi ile uzun vadeli kilo verme çalışmalarıyla azaltılabilir. İdeal kilonuza kavuşmanız, kalp üzerindeki baskıyı azaltır ve normal işlevine ve çalışma temposuna dönmesini sağlar.

Ruhsal sağlığınıza kavuşursunuz

Kilo verme diyet planını düzgün bir şekilde uygulayan ve günlük egzersizlerini yaparak zayıflayan kişilerde özgüven ve mutluluk seviyeleri artmakta, depresyon riski de azalmaktadır. Zamanla, kilo verme diyet planınızı, uzun vadeli diyet programına uyarlamak bundan sonraki dönemlerinizde kilo yönetiminize yardımcı olacaktır.

Hızlı kilo verme

Hızlı kilo kaybı vaadi yapan diyetler genellikle ciddi sağlık riskleri taşır. Hızlı diyetlerin çoğu vücudunuzdaki yağı değil sıvı miktarını azaltmaktadır; yani kilo kaybının esas hedefi olan yağlar büyük bir kısmı ile vücudunuzda kalmaya devam etmektedir.

Hızlı kilo verme diyetleri genellikle aşağıdaki özellikleri içerir:

  • Gıdaların ‘İyi’ ve ‘Kötü’ olarak listelenmesi
  • Kilo verme hap ve ilaçlarının tanıtımı
  • Hızla fit olma vaadi
  • Bazı besin gruplarından kaçınma
  • Kanıtsız vaadler

Hızlı kilo vermenin riskleri

Ciddi sağlık sorunları yanında, hızlı kilo vermeye bağlı yan etkilerden bazıları aşağıda verilmiştir.

Safra taşı:

Safra pigmentleri, kolesterol ve kalsiyum tuzlarının oluşumundan dolayı, safra kesinizde, kolesterolden oluşmuş sert, sağlam parçacıklar birikir. Bu rahatsızlık birçok kişide herhangi bir belirti göstermezken, bazılarında akut karın ağrısına sebep olabilir.

Kas Kaybı

Vücut büyük miktarda yağ yakımı yapamaz. Hızlı kilo verirken, yağ daha soran kullanılmak üzere enerji kaynağı olarak saklanırken, vücudunuz enerji kaynağı olarak muhtemelen kas ve su yakacaktır.

Saç Kaybı

Vücudunuz hızlı kilo verirken, önemli bazı fonksiyonları desteklemek için gerekli olan proteini saçınızdan alacaktır. Yetersiz protein alımı sonucu, saçlarınızda dökülmeler veya incelemeler olabilir. Uzun vadeli kilo verme, sabır ve özveri gerektiren ve en sağlıklı sonuç veren yöntemdir.

Hedeflediğiniz ideal kilonuza ulaşmak için, günlük aktivite veya egzersizleriniz arttırmak, beyninizi ve vücudunuzu daha sağlıklı beslenme yönünde şartlamak, basit ve gerçekçi çözümlerdir.

Beslenme Uzmanı Nasıl Yardımcı Olabilir?

Birçok kişi sağlıklı ve uzun vadeli kilo vermek, yanlış beslenme alışkanlıklarını düzeltmek için konusunda uzman beslenme uzmanlarından profesyonel yardım almaktadır. Beslenme uzmanı uzun vadeli ve sağlıklı kilo verme konusunda yardımcı olabilir. Beslenme uzmanları sizin yaşam tarzınızı, beslenme alışkanlıklarınızı ve sağlık durumunuzu da göz önünde bulundurarak sizin için en uygun diyet programını hazırlayacaktır, kilo verme konusundaki en doğru yol budur.

Bazı durumlarda beslenme uzmanınız ek testler de talep edebilir. Beslenme uzmanınız, diyet gereksinimleri ve sağlık durumunuz gibi kilo verme diyet planınız ve  egzersiz programınızı etkileyebilecek konularda sizinle konuşacaktır. Uzmanınız sağlıklı ve gerçekçi bir diyet programı hazırlayabilmek için, fiziksel aktivite seviyenizi ve sevdiğiniz yiyecekleri değerlendirecektir. Zamanla, ihtiyaçlar ve ilerlemeler doğrultusunda yapılacak değişikliklerle diyet programınız son halini alacaktır. Hedef kilonuza ulaştığınızda, uzamanınız diyet programınızı uzun vadede kullanılacak bir hale uyarlayacaktır.

Bir beslenme uzmanında profesyonel destek almak, sağlıklı kilo vermek için olması gereken ilk adımdır. Beslenme uzmanınız, sağlıklı beslenme alışkanlıklarınızın ve yaşam tarzınızdaki değişikliklerin rutinin bir parçası haline gelmesinde size oldukça yardımcı olacaktır.

Sağlıklı beslenme alışkanlığı, uzun vadeli kilo yönetimindeki en temel unsurdur. Beslenme uzmanınız size bu alışkanlığı en doğal yollarla kazandıracaktır. Hızlı kilo verme hevesiyle ilaçlar kullanarak veya kalori alımını ciddi bir şekilde kısıtlayarak zayıflamaya çalışmak, ciddi sağlık sorunlarını da beraberinde getirecektir. Beslenme uzmanınız, kademeli geçişlerle uzun vadeli kilo vermenizi ve bunu bir yaşam biçimi haline getirmenizi sağlayacaktır. Beslenme uzmanınız, şekerli aperatifler yerine daha sağlıklı alternatiflerin bulunmasının, taze malzemelerle yapılan yiyeceklerin tercih edilmesinin ve bol miktarda su içilmesinin gerekliliğini anlamanıza ve sağlıklı beslenme yollarını bulmanıza yardımcı olacaktır.

Günlük egzersizler, sağlıklı bir şekilde kilo vermek için en önemli unsurdur, ayrıca fiziksel ve ruhsal olarak daha iyi hissetmenizi sağlar. Egzersizler kas kayıplarını önler ve kasların esnek kalmasını sağlar. Düzenli fiziksel aktiviteler enerji seviyenizi arttırır ve metabolizmanızın çalışmasını hızlandırır. Beslenme uzmanınız ve antrenman hocanız sizin için en uygun egzersiz programını hazırlayacaktır.